tisdag 6 maj 2008

Tredje gången gillt!

Det här är tredje gången som jag startar en blogg, men nu skall jag få det att fungera också. Det är ju faktiskt som min kompis, Nurseblog (du hittar henne här på blogger under det nicket), sade idag: "Man behöver ju inte skriva så mycket åt gången" och det har hon ju faktiskt rätt i.

Så nu sitter jag här och bloggar och nu har det ju blivit några rader. Det roliga är att Nurseblog också sitter och skriver nu, och det vill ju till att jag får ihop mera än hon. *skrattar*

Nej då, så illa är det inte. Skojar bara! Faktiskt så har jag intressantare saker att skriva om än Nurseblog, och det är att i morgon så kvistar jag iväg till Stockholm på en liten nöjestripp, kombinerat med lite jobb. Skall ner och hälsa på mamma och brorsan och samtidigt hjälpa två kompisar med en sak. Meningen var att jag skulle ha hälsat på Nurseblog också, men av olika skäl blev resan uppskjuten, så därför sitter jag här och bloggar nu istället för att sitta i Nurseblogs vardagsrum.

Var bor då jag och var bor egentligen Nurseblog? Jo, jag är Borlänge-bo sedan sex år tillbaka. Flyttade hit från Stockholm när jag mötte kärleken och började ett helt nytt liv här. Och det ångrar jag inte att jag gjorde. Nurseblog, som är min allra bästa vän, bor kvar i Stockholm och det jag verkligen kan sakna är våra mysiga kvällar som vi hade förut när vi träffades över en god middag och ett (!) glas vin och kanske en film uppepå det. Om vi inte förlorade oss i någon sångkväll förstås. Nurseblog och jag är mycket musikintresserade och det kunde hända att vi sjöng oss igenom en kväll. Det var sanslöst roligt (undrar om grannarna tyckte det också..?)!

Tyvärr blir det inte alltför ofta som vi ses numera. Vi räknade ut häromdagen att det är fem år sedan sist. Det är inte klokt! Och nu skulle det äntligen ha blivit av - men så blev det inte...! Men vi får råda bot på det så snart vi kan.

Se där; nu har det blivit en liten blogg minsann! Och jag som egentligen skulle ha dammsugit, och så sitter jag här och bara flummar istället. Tänk att man alltid har så mycket bra skäl för att inte göra det som är tråkigt. Jag lyckades smita hit och blogga utan några som helst problem; jag är så lättlurad! *garvar* Men nu är det dags att dammsuga trappan också och kanske jag kan ta en sväng med moppen i köket sedan. Det vore ju inte helt fel...

Vem vet, det kanske blir ett blogginlägg till innan den här dagen är slut. Den som lever får se...

1 kommentar:

nurseblog sa...

Ja, synd att du inte kunde komma, jag hade tänkt laga lasagne... Får spara den till ett annat tillfälle. Ja, inte just den alltså.. :) Kul att vi börjat blogga.