torsdag 16 oktober 2008

Till minne av Madeleine Deckert


Bland mina favoritbloggar finns det idag en ny länk som jag skulle önska att alla som läser min blogg besökte.

Bloggen heter Enbart och den som skriver den är en man vid namn Peter. Jag hittade dit via en kommentar till mitt förra inlägg om filmen "Finding Neverland" - och jag blev oerhört gripen av det jag fick läsa där.

Peter skriver om en ung kvinna vid namn Madeleine Deckert och hennes öde. Hon dog för en månad sedan i cancer och på bloggen finns länkar, både till hennes pojkvän Davids blogg samt till en insamling till Barncancerfonden som Peter Carlsson startat.

Besök bloggen och läs själva om Madeleine; det går inte att beskriva här vad man känner när man gör det


Tillagt i efterhand: Hittade alldeles nyss Madeleine Deckerts egen blogg som ni kan besöka på jagefrisk.blogg.se


Bilden är tagen av Sebastian Lamotte och hämtad från en artikel om Madeleine som man kan läsa på ttela.se.


Läs även andra bloggares åsikter om ,


intressant.se

4 kommentarer:

http://enbart.blogg.se sa...

Varmt tack för att du uppmärksammar insamlingen, det är genom detta som fler och fler får möjlighet att bidra.

Tack.

Unknown sa...

Det är det minsta jag kan göra.

Anonym sa...

Jag hittade hennes blogg för någon vecka sedan, och det är precis som du säger. Man kan inte med ord beskriva den!

Unknown sa...

sanne: Nej, ens egna bekymmer blir väldigt små när man läser den. De flesta av oss går omkring och har det väldigt bra utan att riktigt veta om det. Jag menar: utan att vara tacksamma för det. Man tar det bara för givet - men det är inte så självklart som vi tycks tro...