fredag 13 juni 2008

Sex, stay-ups och Linda Rosing

Satt och kollade på Bloggportalen alldeles nyss, och enligt dem skriver bloggvärlden just nu mest om:

1. Sexnoveller
2. Sexblogg
3. Blondinbella
4. Sex
5. Swingers
6. Linda Rosing
7. Amanda Jensen
8. Stay-ups

Hjälp säger jag! Varför är det så spännande med sex (absolut inget fel med sex; det är inte så jag menar - men måste man blogga om det?), och varför är det så intressant med Blondinbella och Linda Rosing? Jag hoppas innerligt att Amanda Jensen är med på listan för att man är intresserad av hennes musik, men man kan ju undra när listan ser ut som den gör...

Jag tycker det är skrämmande när det är så stort intresse runt tjejer, typ Blondinbella och Linda Rosing. Jag menar; vad är de för förebilder? Vad är det som folk som läser om dem fascineras av så mycket? Glitter och glamour eller? Jag förstår det inte! Personligen tycker jag nurseblog är en mycket bättre förebild med det yrke hon har, och det liv hon lever. Läs hennes blogg så får ni se själva.

Känner att jag inte skall trassla in mig mer i diskussioner om Blondinbella och Linda Rosing; jag har väl sagt det jag vill säga. Vill inte döma dem på något sätt; är de lyckliga med det liv de lever så är det bra. Det är mera företeelsen runt omkring dem som jag vill åt. Varför fascineras vi av dem? Varför är det så spännande med det liv de lever? Varför vill en tjej ändra sig för att bli vackrare?

Varför kan inte tjejer bara få vara tjejer?

Kan man inte bara få vara den man är?


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: