tisdag 8 juli 2008

Krock!!!

Satt och fixade med mina körbilder här i högerspalten. Lade in en ny bild på en av mina körer, "Stora Tuna Cantores", och då kom det återigen över mig hur typiskt det är när allting skall hända samtidigt.

Det är nämligen så här att jag är med i tre körer, "Borlänge Kammarkör", "Stora Tuna Cantores" och "Pärlorna". Sedan brukar jag hoppa in och hjälpa till i "Stora Tuna Kammarkör" också vid större evenemang. Och nu är det så typiskt att "Borlänge Kammarkör" skall sjunga i Dalhalla sista helgen i augusti. Då skall man framträda med P Floyd och sjunga en tribute-konsert som heter "Another wall". Jag blev jätteglad när jag fick höra det för jag älskar Pink Floyds "The Wall", och att få sjunga den i Dalhalla hade ju inte direkt varit helt fel.

Men lika ledsen blev jag när det stod klart för mig att just den helgen skall Cantores åka till Gotland för att sjunga i Visby Domkyrka...

Det är absolut inte fel att sjunga med Cantores i Visby Domkyrka; det är helt underbart kul och det var inte svårt för mig att avgöra vilket evenemang jag skulle vara med i. Man kan helt enkelt inte, i mitt läge, välja bort Cantores. Dels hade jag lovat dem först och dels så är de en mycket mindre kör än "Borlänge Kammarkör". Man kan, med andra ord, inte vara borta hursomhelst då man är två i varje stämma som ni kanske förstår. Men i ärlighetens namn hade jag hellre velat vara med på konserten i Dalhalla; det hade varit en upplevelse...

Men nu är det som det är och det är ingenting att hänga läpp för. Det är säkert någon mening med detta också; jag brukar tänka så. Och det är ju helt klart underbart att få åka till Gotland också. Visby är en fantastisk stad och jag tänker verkligen, i den mån jag kan, ta mig tid och gå runt och titta ordentligt. Jag har varit på Gotland förut, men bara som barn och jag minns inte sådär jättemycket. Och som vuxen upplever man det ju på ett annat sätt. Det skall bli roligt.




2 kommentarer:

Daniel sa...

Du e är duktig och imponerande aktiv körsångare!

Unknown sa...

daniel: Tack, det var snällt sagt. Det är ju svårt att säga nej när allt är så roligt. Sedan har det funkat att ha så många bollar i luften i och med att jag har varit arbetslös. Men jag känner att det börjat ta på krafterna och till hösten skall jag skära ner ordentligt på mina aktiviteter.