söndag 15 juni 2008

Frivillig...

Gissa var jag hamnade idag?

Jo, minsann - på jobbet!

"Ja, men det var väl inget konstigt. Du skulle ju dit och spela" svarar ni i munnen på varandra.

Alldeles riktigt, kära läsare, men gissa vem som stod uppsatt på "Frivillig"-listan???

Och vad är nu den här "Frivillig"-listan för en liten hemsk sak undrar ni? 

Ja, varför den kallas "Frivillig"-listan kan man ju fundera lite över...! I våran församling finns i alla fall ett antal grupper som bl a ansvarar för städning och att fixa det praktiska kring gudstjänster ett visst antal söndagar, bl a kyrkkaffet. Dessa grupper hamnar också i köket på Tunaåstrand då och då under sommaren, och det var på det viset som jag nu hamnade som "frivillig" i köket idag!!! Min kära sambo hade alldeles glömt bort att visa mig det lilla papperet där det stod att vi skulle jobba. Det var i och för sig lite svårt att visa mig det då sambon för övrigt också försnillat det...

Så där stod jag och rullade chokladbollar i köket på Tunaåstrand efter gudstjänsten, och kände mig inte alls särskilt frivillig. Tvärtom! Ledig dag, och var hamnar vi då? Till 16.00 skulle jag dessutom jobba!

Och inte blev det bättre när jag upptäckte hur det kommer att bli vissa tisdagar framöver!

Innan jag fick jobbet som husmor på Tunaåstrand så blev jag tillfrågad om jag ville sjunga några tisdagskvällar och det ville jag ju gärna. Jag skrevs upp på tre tisdagar. 
Sedan fick jag jobbet som husmor - och då visade det sig att just på tisdagskvällarna jobbar husmor själv tillsammans med en "frivillig"-grupp. Det blir ju väldigt spännande när jag samtidigt skall ansvara för sången...

Men inte nog med det. En av tisdagarna är jag dessutom uppsatt i en av dessa "frivillig"-grupper. Så den kvällen skall jag dels jobba, sköta sången och samtidigt vara frivillig!!! *asgarvar*

Det är tur att man har flexibla arbetskamrater som kan ändra sina tider dessa tisdagar. Annars hade det blivit riktigt roligt. *ler*

Hur kan det bli så att jag hamnar i sådana här situationer? Det här är väl ändå svårslaget, Nurseblog??


4 kommentarer:

nurseblog sa...

Jo, det är svårslaget ;)
Hoppas du får en bra måndag!
Kram

Unknown sa...

Jag önskar dig detsamma. =)

Anonym sa...

Ja, du verkar ha många bollar i luften du......

Unknown sa...

aneht: Jajamensan! I det här fallet var det dessutom chokladbollar med på ett hörn också...*asgarvar*

Vad roligt att du har tittat in på min sida! Känn dig varmt välkommen. Du har en mycket trevlig sida: jag kommer titta in hos dig flera gånger.