tisdag 17 juni 2008

Tisdag natt

Har haft en trevlig kväll på jobbet. De här tisdagarna är verkligen roliga och man får vara på alerten hela tiden. 

Har ägnat en del av eftermiddagen åt att jaga hundägare som har envisats med att komma in på serveringsområdet med sina älsklingar. Man får sannerligen inte de svar man väntar sig när man kliver fram och försöker se stor och farlig ut och säger:
"Ursäkta mig, men eran hund får inte vistas här på uteserveringen!"
En dam tittade förvånat upp på mig och svarade:
"Var skall vi då fika?"

Vad svarar man på det??

En annan dam kom in på serveringen (alltså in i huset) medan hennes hund, som var i sällskap med en annan kvinna, stannade precis på trappan till dörren. Jag fram med hotfull blick:
"Ursäkta, men eran hund får inte vara här!"
Kvinnan svarar rappt:
"Vi vet!"
"Okay", svarar min hjärna. "Förklara då hur det kommer sig att eran hund, i detta ögonblick, försöker ta sig över tröskeln för att komma in i serveringen, om ni nu vet att han inte får vara här."

Jag har även smugit omkring i buskarna för att spana på gäster som uppfört sig underligt och burit omkring med suspekta lådor som kunnat innehålla sådant som man inte får ha med sig på området. Som husmor får man vara med om mycket spännande. Jag skulle kunna starta en ny serie här på bloggen. Den skulle kunna heta: "Husmor på nya äventyr";  vad säger ni om det? 

Men nu skall jag avrunda det här inlägget, krypa ner i min sköna säng och ägna mig åt att sova min välförtjänta husmorssömn. Sov riktigt gott du också när du väl kommer i säng.


Inga kommentarer: