måndag 30 juni 2008

Måndag morgon

Så var det måndag igen och strax dags att gå till jobbet. Lyckades lura sambon att skjutsa mig så jag har fått en extra timme hemmavid. Skönt...

Det verkar som att vädret håller på att klarna upp, men det blir nog ändå en lugn dag på jobbet. Blir väl lite baka och sådant gissar jag. Dessutom måste jag fundera på vad jag skall sjunga i morgon kväll, för nu blir det så att jag står där själv. Jisses! Hur skall det gå, och vad skall jag sjunga och spela?

Mot bakgrund av vad jag skrev i inlägget "Mosters 50-årsfest" så verkar det kanske som att jag blir jättenojjig så fort jag skall uppträda någonstans, men så är det definitivt inte. Tvärtom! Men jag är inte van vid att stå på scenen alldeles ensam; brukar ofta ha någon sångerska med mig. Men i morgon blir det alltså Mats solo som gäller. Och inte blir det lite publik heller! Tunarundan drar ju en hel del folk...

Som sagt; det är dags att börja fundera över låtar... =)




2 kommentarer:

Daniel sa...

Lycka till, det kommer att gå mycket fint ska du se!

Unknown sa...

daniel: Tack för din uppmuntran; det behöver jag. =)