måndag 29 september 2008

"Grease"-helg igen!

Ojojoj, vad trött jag känner mig ikväll. Det tar verkligen på krafterna att köra "Grease" en hel helg. Man känner att man lever. Men så är det vansinnigt roligt också.

Men i fredags var det inte sådär jätteroligt precis. För det första så krånglade ljudet uppe hos oss på musikerläktaren. En av högtalarna till medhörningen satte igång att brumma och det gick omöjligt att få ordning på den.

För det andra så hade det hänt någonting så att ljudet från scenen inte gick upp till oss på musikerläktaren; vi kunde inte höra vad solisterna sjöng därnere. Detta gjorde mig jättestressad för i ett av numren är jag helt beroende av att höra vad Sandy sjunger nere på scenen då det är hon och inte jag som styr tempot.

Det var flera saker utöver detta som krånglade också, men utifrån de förutsättningarna så levererade vi nog en hyfsad föreställning i alla fall. Men jag var inte glad när jag åkte hem.

Desto gladare var jag då igår eftermiddag när vi avslutat helgens fyra föreställningar. Lördagens föreställningar gick kanonbra. Ljudsystemet hade blivit uppdaterat och fungerade nu perfekt vilket gjorde att allt, förståss, kändes lättare på musikerläktaren. Sedan fick vi också ett otroligt gensvar från publiken; framför allt på lördagskvällens föreställning. Då var nämligen ensemblen från "Fame" i Gagnef på plats och de gjorde ju förståss att det spred sig en otrolig stämning i salongen. Jag svävade hem på små moln efter den föreställningen.

Och lika bra gick det igår också, även om det nu börjat bli lite glesare i bänkraderna. Det märks att föreställningen har gått ett tag. Men ensemblen är på topp varenda gång i alla fall och spelar med samma glädje som alltid. De är verkligen jätteduktiga.

Jag ser redan fram mot nästa helg...:P


Bilden är tagen av Andreas Carlsson och hämtad från www.borlangemusikteater.se


intressant.se

Inga kommentarer: