tisdag 30 september 2008

Ängeln i rummet/Eva Dahlgren

Tänk vad praktiskt det är med Youtube! Inför söndagen nu behöver jag lära mig Eva Dahlgrens "Ängeln i rummet"; den skall framföras av mig och Karin Nolåkers (en god vän) i Missionskyrkan på gudstjänsten. Och är det en låt som Mats har på skiva? Svar: Vet inte! Den kan finnas någonstans i gömmorna, men var i så fall?

De flesta av mina skivor ligger fortfarande nedpackade sedan jag flyttade hit för ca. sex år sedan. Det har inte blivit av att jag har packat upp dem för det finns ingen plats att ha dem på, och i ärlighetens namn så lyssnar jag inte sådär jättemycket på musik. Och vill man göra det så finns det ju utmärkta sidor att gå in på på nätet och leta fram det man vill ha.

Och Youtube är ju just en sådan sida där man kan hitta precis det man vill ha. Så på någon minut hade jag letat fram Eva Dahlgren - så här kommer hon nu...





intressant.se

1 kommentar:

Daniel sa...

Tummen upp för youtube!
Sparat många timmar med att hitta skivor.
Å tack för en bra låt!