lördag 20 september 2008

Långtråkigt! :(

Det är lördag och jag sitter här och har långtråkigt.

Och hur kommer det sig? Jo, sambon är och jobbar på "Grease" och det är inte jag för det är inte min spelhelg. Och inte kan jag ta mig någonstans heller för det går inga bussar på helgerna.

Egentligen borde jag städa lite för i morgon kommer Rosali och Per hit och hälsar på. Vi skall ha ett möte om "Pralin" inför hösten. Tyvärr kan inte Jorma vara med för han är i Finland. Så egentligen borde jag väl städa lite kanske, men det mesta har jag ju redan gjort. Det skall bara dammsugas och det kan jag göra i morgon förmiddag innan de kommer. Men lite småplock finns det väl alltid att göra - men det har jag ingen lust med...*småskrattar*

Usch, klockan är ju bara 17.00! Det kommer dröja minst fem timmar till innan sambon kommer hem. De spelar ju två föreställningar idag. Egentligen vill jag vara där, men att bara gå och drälla runt utan att ha något vettigt för sig är ju inte heller kul. Då är man bara ivägen för alla andra. Och att se två föreställningar på raken av "Grease" är inte heller någon höjdare. Missförstå mig rätt nu; det är jätteroligt att titta på "Grease" men inte två föreställningar direkt efter varandra. Lagom doser är bäst. :)

Men typiskt nog så går det ju inte att bara åka med in och se en föreställning, för hur kommer man hem sedan då? Det var ju det där med bussar på helgerna...! Annars hade ju det varit ett bra alternativ, alltså att åka in och se en föreställning och sedan åka hem. Man skulle haft en moped att åka omkring med. Då hade allting varit mycket, mycket lättare.

Egentligen förstår jag inte att det inte går bussar härifrån på helgerna. Det måste väl vara fler än jag som bor här som inte är bilburna. Eller hur?

Märks det mycket att jag har långtråkigt och egentligen inte har något vettigt att skriva om? Tror att jag sätter punkt här nu innan jag förlorar mig fullständigt i någonting som det inte blir något vettigt av. *skrattar*


intressant.se

2 kommentarer:

nurseblog sa...

Känner igen det där med bussproblem :/ Trist att det inte går fler bussar kan man tycka.
Hoppas kvällen blir bra trots allt och att du får en fin söndag!

Unknown sa...

Jadå, det får jag. Idag får jag spela på "Grease" och det kommer kännas extra roligt då Per och Rosali sitter i publiken. :)