onsdag 10 september 2008

Rizzo blir Sandy!!!

Ikväll skall "Grease"-ensemblen uppträda på en välgörenhetsgala på Hagaskolan. Jätteroligt såklart - men igår kväll så plingade det plötsligt till i min MSN...

Det visade sig att det var Maria Jonasson, Rizzo i "Grease", som var på tråden och hon hade fått ett bekymmer på halsen.
"Jag måste vara Sandy på välgörenhetsgalan i morgon kväll!" skrev hon och jag satt där som ett levande frågetecken och fattade ingenting.

Så småningom så förstod jag dock hur det hängde ihop. Linn Andersson, som spelar Sandy i vanliga fall, hade fått veta att hon inte kunde få ledigt från sitt jobb för att uppträda på galan, och henne ersättare, Sanna Glans, är också upptagen ikväll - och som tredje reserv står Maria.

"Jag vill inte vara Sandy; jag vill vara Rizzo!" skrev Maria vilket jag självklart kan förstå. Naturligtvis vill man ha den rollen man spelar i vanliga fall. Det är inte enkelt att ställa om sig från det ena till det andra. Dessutom är ju Sandy och Rizzo så totalt olika karaktärer.

Efter att ha ringt några samtal bekräftade Maria för mig att det var bestämt att hon skulle vara Sandy på galan, och vi bestämde att vi skulle ses på Karlagatan idag för att gå igenom det som hon skall sjunga ikväll. Magnus Helm (Danny) kommer också dit vilket naturligtvis är jättebra. Då blir det ännu lättare för Maria att öva sångerna och de får chans att öva på agerandet också. Det här blir säkert jättebra när det väl gäller ikväll, men jag förstår att Maria känner sig obekväm. Maximal otur att både Linn och Sanna fick förhinder, men det är sånt som naturligtvis kan hända, även om det hör till ovanligheterna.

Synd att jag inte kan vara med och titta ikväll, men jag skall först öva med Drömfabriken, och sedan skynda iväg till Missionskyrkan för att träna med kören. Det är uppstart för dem ikväll och det skall bli roligt att träffa alla igen. Måste sätta mig en stund på förmiddagen nu och titta på vad vi skall öva för sånger. Några idéer har jag som skall bli spännande att se vad vi kan göra av. Om tre veckor så har vi vårat första uppträdande i Missionskyrkan och då skall det bli roligt att ha några nya, fräscha sånger att spela upp.


intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du, vi får väl se hur det blir med den romanen, haha! Lär nog bli som allt annat; halvdant och lämnat åt paperskorgen xD