måndag 18 januari 2010

Hemma igen...

...efter två sköna veckor i Stockholm. Men egentligen var det inte meningen att jag skulle vara där så länge.

Allting började med att "Pralin" fick en spelning i Stockholm. Vi gjorde ett Ted Gärdestad-program tillsammans med Amoena-kören från Ludvika i höstas. I det programmet medverkade en pastor som hade kontakter i S:t Thomas-kyrkan i Vällingby och plötsligt fick vi förfrågan om vi ville komma och göra programmet där. Det tackade vi ju naturligtvis ja till.

Jag kom då på att vi ju kunde spela på mammas äldreboende samtidigt. Det blev ju så uppskattat när vi var där sist och det var ju de andra i "Pralin" med på. Amoena-kören skulle dock bara komma ner till spelningen i Vällingby.

Så långt var allt gott och väl. Men så ringde plötsligt telefonen en dag, och det visade sig att det var Rosali, sångerskan i "Pralin", som var på tråden. En god vän till henne hade gått bort och hon hade blivit tillfrågad om hon ville komma och sjunga på begravningen. Det ville hon ju naturligtvis och det hon undrade nu var om jag kunde tänka mig att följa med och spela åt henne. Begravningen skulle hållas i Stockholm, och det var ju inget problem. Men efter att ha funderat en stund kom jag på att jag kunde ju åka ner till begravningen som skulle hållas 5/1 och sedan stanna kvar hos mamma tills "Pralin" skulle komma ner 16/1. Det var ju liksom ingen idé att åka hem emellan tyckte jag; det skulle ju bara kosta onödigt mycket pengar.

Och så blev det. Jag har haft två sköna veckor i Stockholm då jag i princip bara roat mig och kopplat av. Det har varit väldigt skönt. Rolf, min brorsa, lurade med mig på en Ålands-kryssning där vi hade det väldigt trevligt. Och han lurade mig att sjunga karaoke för första gången i mitt liv. Riktigt kul faktiskt! Och det blev ju inte sämre av att jag gick och vann en ny kryssning för fyra personer, så nu hoppas jag att vi, Rolf och jag, åker igen längre fram i maj tillsammans med Sambon och mamma. Det blir riktigt skoj det! :)

De båda veckorna kröntes med två lyckade spelningar och det var ett nöjt "Pralin" som återvände till Dalarna igår kväll. 22:30 var jag hemma och det blev en mysig timme när jag och Sambon låg och pratade om allt som hänt. Jo, för hänt saker har det gjort här hemma medans jag har varit hemma, men det tar vi en annan gång...

Inga kommentarer: