söndag 24 januari 2010

Igår var det lördag…

…och inte blev det något blogginlägg, tyvärr.

9.40 kom Cilla och hennes mamma och hämtade mig för det var dags för årets första rep av “777”. Det var klassen som skulle repetera. Det som gör “777” till en lättjobbad musikal, trots att den är så stor, är att ensemblen blir, på grund av innehållets karaktär, indelad i naturliga grupper. Vi har familjen, klassen, kören, folkmassan mm. Detta gör att hela ensemblen behöver inte träffas samtidigt och de inblandade behöver inte vara med på varenda rep – förutom regissören då (!).

Och igår var det alltså klassens tur att öva. Trots att två stycken var frånvarande gick repet väldigt bra, och trots att vi bara har haft en repetition tidigare så börjar man redan nu se hur de båda scenerna börjar ta form och karaktärer mejslas ut. Det är en spännande process som jag tycker är jätterolig att få vara en del av. På onsdag är det dags för familjen att repetera för första gången, och på lördag blir det klassen igen. Mycket “777” nu, men så blir det ju när man drar igång ett projekt av den här storleken. Är så glad att jag hade modet att göra det för nu känns det kanon. :)

Efter repetitionen övade jag med Karin Hamrin som skall sjunga i gudstjänsten idag, och sedan åkte Sambon och jag ner till Kupolen och fönstershoppade lite. Några små inköp blev det också samt en visit på Mc Donalds. Därefter åkte vi hem och slappade resten av kvällen.

Kupolen,_Borlänge

intressant.se

Inga kommentarer: