torsdag 5 mars 2009

Uppdatering.

Nu har jag varit slarvig med uppdateringen igen, men här kommer senaste nytt i alla fall.

Jag kan ju börja med att berätta att begravningen gick bra, förutom några små missar från min sida. Men jag tror inte att någon märkte det mer än jag själv. Jag har fått höra sedan i efterhand att de var nöjda, och det känns ju givetvis bra.

Igår var jag på besök på arbetsförmedlingen, och nu är det grejor på gång må ni tro. På måndag skall jag börja på någonting som heter Yrkesakademien; jag skall gå en yrkesutbildning inom restaurang. Jag har ju insett att jag inte kommer få några barnskötarjobb så då är det lika bra att sätta sig på skolbänken igen. 30 veckor skall den pågå och jag har hört att vad det gäller de som gått färdigt så har många fått jobb. Det låter ju lovande!

Samtidigt är jag lite nervös. Jag har varit arbetslös så länge och det känns rätt tufft att "komma igång" igen. Dagarna är långa, och jag är ju van att inte göra någonting. Jag kommer nog att vara häftigt trött i början, men det skall nog bli bra vad det lider.


Nu är det dags för lite morgonkaffe.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en rolig utbildning!
Lycka till! :)

pelle funderaren sa...

Du är ju riktigt stilig i kock- mössan, jag tror att nog att du är ämnad för yrket.

Unknown sa...

nordutgang: Tack så mycket för uppmuntran. Håll tummarna för mig på måndag. :)

pelle funderaren: Hehe, ja den som lever får se. :D