lördag 30 maj 2009

I bloggarnas och mikrobloggarnas underbara värld

Nu är jag fullständigt nerlusad med allsköns bloggar och mikrobloggar. Undrar hur många jag har egentligen…!

Allra först är det ju “B-Flat’s Blogg” och “B-Flat’s Filmblogg”; de kan man säga är mina flaggskepp. “B-Flat’s Blogg” har ju dessutom ynglat av sig och finns numera, i samma version, på Wordpress. Länkar till den finner ni här på sidan under “Mina bloggar”.

Där hittar ni också länken till “Mats Space”. Men i stort sett står det samma sak där som i “B-Flat’s Blogg”.

Sedan finns “B-Flat’s Blogg” på Tumblr.com också där den kombineras med en mikroblogg. Den bloggen kan skilja sig lite från den “vanliga” “B-Flat’s Blogg” så jag rekommenderar att ni håller lite koll på den.

Jag nämnde mikroblogg här ovan och där har jag en hel hoper igång på olika forum. Värda att nämna är dock mina mikrobloggar på “Twitter” och “Bloggy”. De kan ni hålla koll på här på “B-Flat’s Blogg” via feeds.

Nu verkar det ju väldigt krångligt att hålla så många bloggar igång samtidigt, men det är det inte. Just nu sitter jag och skriver i “Windows Live Writer” och med hjälp av det finurliga verktyget så kan jag skriva på alla mina bloggar samtidigt – utom den bloggen som finns på Tumblr, vilket ju är lite synd. Annars funkar det alldeles utmärkt.

Och via verktyg som HelloTxt och Ping.fm kan jag blogga på mina mikrobloggar samtidigt. Så det är inte så himla bökigt i alla fall.

Jag tycker det är bra att finnas på olika forum; det ökar ju möjligheten att man blir läst. Därför har jag valt att ha det så.

Och titta! Att jag har så många bloggar renderade ju ett nytt inlägg och bara det är väl bra. Nya inlägg är ju annars en bristvara nuförtiden (hm!) och alla nya emottages tacksamt. *skrattar*

Inga kommentarer: