måndag 18 maj 2009

Tillbaka!

Hej!

Jag är tillbaka igen! Efter ett alldeles för långt och ofrivilligt uppehåll.

Jo, för jag gillar ju att blogga egentligen, men ibland så räcker tiden bara inte till. Det är alldeles för mycket annat som har pockat på uppmärksamhet, och det är sådant som har måst få ta sin tid.

"Och vad är det som har tagit sådan tid?" undrar förståss du, kära läsare, då. Jo, det är skolarbetet, främst, och så alla andra kvällsaktiviteter som har hållit mig borta från er. Och nu har jag bestämt att till hösten måste kvasten få gå igen, för här krävs en större utrensning av kvällssysselsättningarna. Det är mer som måste bort!

Fast i och för sig så har jag redan varit duktig och rensat bort en hel del redan. Jag är inte med och leder "Drömfabriken" längre, och Borlänge Kammarkör är jag inte heller med i. Men häromveckan så frågade Anette Sundh (körledaren) mig om jag inte ville komma tillbaka igen, och då sög det förståss i körtarmen. För är det något jag gillar så är det att sjunga med Borlänge Kammarkör. Men som det ser ut nu så får det nog vänta ett tag till. Jag hoppas att hennes inbjudan kvarstår.

Till hösten kommer jag också att sluta i Stora Tuna Cantores, och jag blir nog knappast kvar i Stora Tuna Kammarkör heller. Våran körledare, Inga Widell, kommer att gå i pension då, och vad det gäller Cantores så har jag redan bestämt mig för att sluta där. Och jag tror att det blir samma beslut när det gäller Stora Tuna Kammarkör också tyvärr.

"Vad blir då kvar?" undrar förståss du. Ja, det som blir kvar är Missionskyrkans kör, och det räcker så bra med den. Det är alldeles lagom mycket att hålla på med. Och utöver den så kommer det ju till andra saker när det gäller Missionskyrkan. Jag är ju med och spelar på gudstjänsterna titt och tätt, så det blir lite att fylla tiden med. Och det räcker så bra tycker jag. Mer behövs inte. Man skall ju hinna med sig själv också - och att blogga t ex...!

Eller vad säger du?


intressant.se

Inga kommentarer: