måndag 1 juni 2009

Män som hatar kvinnor

Nej, jag skall inte komma sättande med någon rescension av filmen "Män som hatar kvinnor" om ni nu trodde det. Om jag skulle vilja göra det så har jag ju en annan blogg för det ändamålet...

Men som ni kanske minns så läste jag ut Liza Marklunds "Nobels testamente" i fredags och idag så kände jag hur mycket jag saknar att ha en bok att läsa på bussen på morgnarna.
"Men då får jag väl gå och köpa mig en då" tänkte jag och efter skolan så tog jag den lilla promenaden runt hörnet på huset där skolan ligger, och det stod inte på förrän jag stod och valde och vrakade bland titlarna på hyllorna.

Men det var inte förrän mina blickar föll på Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" som jag kände att jag hade hittat boken som skall få ta över efter "Nobels testamente".

Och jag tycker att det skall bli jättespännande att få läsa den för faktiskt så vet jag inte ett smack om boken, mer än att den har blivit en otroligt stor filmsuccé. Jag hör till den, förmodligen, lilla skara som inte vet ett smack om "Millenium-trilogin", mer än att den har skrivits av en man som heter Stieg Larsson, och att han började skriva på en fjärde roman i serien som aldrig hann bli färdig innan han dog. Men det är väl i stort sett det enda jag vet, så jag har inga som helst förväntningar på boken på något sätt. Men jag hoppas förståss att den skall vara bra, för då har jag två böcker till att se fram emot.

Och jag hoppas att Milán ursäktar mig. Jag hade lovat henne att skriva en rescension på filmen, för hon var så nyfiken på hur en som inte har läst boken uppfattar den. Men tyvärr så blir det inte så nu då...! Jag hoppas att du har överseende, Milán. :)

Och nu ser jag fram emot i morgon bitti då jag får fortsätta läsa min bok på bussen. Det är härligt att ha någonting att längta till...


intressant.se

Inga kommentarer: