lördag 20 juni 2009

Midsommar!

Och vilken härlig midsommar det blev då.

Egentligen kan man väl säga att den började redan i onsdags, för då invaderade familjen, dvs mor, bror och Bror (en kompis till min bror) vårat hus med buller och bång. De skulle ha kommit som i torsdags egentligen, och meningen var att de skulle ha hyrt en bil och åkt hit upp. Men så bar det sig inte bättre än att de inte fick tag i någon bil och blev därför tvugna att ta bussen hit istället. Så därför kom de redan i onsdags. Men det gick ju bra det med, även om det blev lite smärre panik för att hinna få allt i ordning en dag tidigare.

Midsommar innebär alltid att jag är involverad i allehanda musikaliska projekt på olika sätt. Så var det även i år. På midsommarafton så var jag på Tunaåstrand och uppträdde tillsammans med Camilla Kärnhagen från Borlänge Musikteater. Jag har kännt Cammen länge och vi var senast inblandade i musikalen "Grease" tillsammans. Nu hade hon fått på sin lott att sätta ihop ettå program till Midsommarafton på Tunaåstrand.

Men så bar det sig inte bättre än att hon gick och blev sjuk; 39 graders feber hade hon och såg blek och ämlig ut. Men trots detta körde hon fyra låtar från det tänkta programmet och det gjorde hon med den äran. Hon bjöd på sig själv till 100% och lindade hela publiken runt sitt lillfinger som ingenting. Tänk om man hade den karisman och utstrålningen! Så ung och redan en fullfjädrad artist.

Innan vi skiljdes åt så lovade jag henne att hon skall få komma tillbaka och göra hela programmet, för jag tyckte så synd om henne. Hon har övat så mycket och sedan snubbla på målsnöret. Den 30 juni finns det möjligheter och jag hoppas att hon kan då.

Läs gärna Cammens blogg på http://cammmen.blogg.se/

Cammen

Midsommardagen gick i traditionens tecken, vilket innebar att jag befann mig i Stora Tuna Kyrka på gudstjänsten för att framföra folkdansmässan "Träd in i dansen" tillsammans med Stora Tuna Kammarkör. För vilket år i rad i ordningen det var vet jag inte; säkert fjärde eller femte. Men det är lika roligt varje år. Det har verkligen blivit en tradition.

Och i morgon skall jag sjunga tillsammans med Karin i förmiddagsgudstjänsten på Tunaåstrand. Och efter det så vinkar vi av familjen som far tillbaka till Stockholm igen. Jag hoppas att de har haft det lika roligt som vi; det har verkligen varit roligt att ha dem här.

Och sedan är midsommarn slut för det här året...


intressant.se

Inga kommentarer: