lördag 26 mars 2011

Stockholm på måndag!

City hall, Stockholm, SwedenImage via WikipediaIgår pratade jag med mamma för första gången efter hennes operation. Hon genomgick en stor operation förra måndagen som hon har gått och väntat på länge, och vägen tillbaka efter den har varit tuff för henne. Men nu börjar det äntligen vända.


Fast jag kan inte säga att det kändes gott att höra hennes röst igen - för det gjorde jag inte. Stackarn, hon kunde bara väsa och viska i telefonen och det gick knappt att höra vad hon sade. Så det blev ett ganska konstigt samtal där jag mest fick hålla låda och sådana samtal blir alltid underliga och onaturliga. Det blir nog bättre på måndag när både Sambon och jag åker ner till Stockholm och hälsar på henne. Skall bli gott att se och krama om henne då.


Det skall också bli gott att göra en liten tripp till Hufvudstaden tillsammans med Sambon. Det var längesedan som vi var ute och åkte. Nu blir det dock bara en liten tur - fram och tillbaka över dagen. "Men ändå" som mamma brukar säga; det blir ju alltid något. Hoppas att vi får lika fint väder då som det är idag. Solen skiner, men jag hoppas att det inte är lika kallt som igår. Då fick jag vända i dörren och springa in och sätta på mig långkallingarna.


Som sagt; Stockholm blir det på måndag. Har du tid för att ta en fika med oss då nurseblog? Vore kul att ses! Sambon har framfört att du ringde häromkvällen men jag har inte haft möjlighet att höra av mig ännu. Skall försöka råda bot på det idag. :D


För övrigt blir det en lugn dag idag. Skall spela på ett dop i eftermiddag. Annars har jag inget särskilt inbokat (mer än att ringa nurseblog då förståss...);det blir till att ta dagen som den kommer. 

Enhanced by Zemanta

1 kommentar:

nurseblog sa...

Vad kul! Jobbar kväll tyvärr, men vad sägs om förmiddagsfika...??

Ser fram emot ditt samtal!

Kramar