onsdag 23 mars 2011

Min personliga blogg

Det har gått en tid sedan mitt senaste inlägg här på bloggen. Jag har varit fullständigt förlorad i min filmblogg och lagt all energi på den. Jättekul har det varit - men när man hållit på ett tag så börjar man undra...


Var i Stockholm några dagar förra veckan och stöttade min mor som skulle in på en stor operation. Allt gick, tack och lov, bra och hon är nu på bättringsvägen. Medan jag var i Stockholm så blev det förståss inget bloggande, men när jag kom tillbaka hem så blev det - fortfarande - inget bloggande. Jag hade tappat sugen och den ville inte återinfinna sig. Det kändes meningslöst.


Men skriva ville jag ju, och sakta men säkert började det kännas som att det var den här bloggen jag vill skriva på. Visst är det kul att skriva om film och så, men vad är det för mening med det? Finns ju så många andra som gör det så varför skall då jag göra det också? Då känns det roligare och mer motiverat att skriva här på min personliga blogg. Då skriver jag ju något som ingen annan kan skriva... :)


Visst är alla bloggar viktiga, men det gäller att hitta det sätt att blogga som känns meningsfullt för en själv. Jag hoppas jag har hittat mitt.




2 kommentarer:

Annelie sa...

Ja ibland undrar vad som driver en att skriva.. Allt man stöter på i livet blir till potensiella blogginlägg och tar jag kort är det till bloggen. Det har blivit lite av en livsstil och det är ju jätteroligt att någon vill läsa det man skriver..
Drabbas ofta bloggtvivel, men tack och lov så går det över:-)
Kram. Ses i morgon - längtar efter välgörande sång

nurseblog sa...

Härligt att ha dig tillbaks här igen!
Hoppas allt är fortsatt bra och att du haft en fin dag!
Många kramar