onsdag 17 december 2008

Aj, aj, aj!!!

Idag kan jag säga som Lena Ph - "Det gör ont!"

Vaknade i någon skum ställning i sängen och när jag rullade över på rygg så började nacken protestera och där är vi nu. Var tvungen att gå upp och ta en tablett och nu börjar det kännas lite bättre. Skönt, för det blir en lång dag med aktiviteter ända fram till ikväll.

Först skall jag träffa Linn (Sandy i "Grease") och öva inför en gudstjänst på söndag. Vi har en tradition i Missionskyrkan att varje år sjunga in julen tillsammans. Alla församlingens musikaliska förmågor får vara med och uppträda, men man brukar också bjuda in folk utifrån att medverka - och det är där Linn kommer in i bilden. Hon har valt en jättefin låt som heter "När julen snart är här" ("When christmas comes to town" från filmen "Polarexpressen") och det skall bli så kul att framföra den på söndag. Det kommer bli jättebra.

Maria (Rizzo från "Grease") skall också vara med och sjunga "När det lider mot jul" och det kommer också bli hur bra som helst. Vi uppträdde förresten tillsammans i fredags som "förband" åt Borlänge Lucia i Hagakyrkan. Vi hade knappt förberett oss ett dugg och när jag sitter där vid flygeln och skall börja spela "Julen är här" så inser jag att jag knappt kan sticket som jag skall sjunga. Anledningen är att när vi kör den med "Pralin" så har jag mest sjungit andra versen och Rosali har tagit sticket så därför har jag aldrig lärt mig det riktigt. Detta inser jag när jag sitter där vid flygeln - och vem har inte något textpapper??

Som tur är fungerar hjärnan hyfsat bra ibland och undanstuvat i något förråd längst bak i huvudet fanns texten som jag omedvetet hade memorerat under "Pralins" övningar och jag lyckades ta mig igenom låten utan att någon (förhoppningsvis)märkte att jag hade noll koll. *garvar*

När jag övat färdigt med Linn skall jag träffa Karin som jag brukar sjunga med i Missionskyrkan. Vi skall inte öva inför söndagen; vi skall öva inför nyårsafton för det har fallit på våran lott att sjunga då. Och någonstans mellan alla dessa övningar skall jag hinna med att pytsa på lite kaffe åt Kören som kommmer och övar 18.30. Så det blir full fart idag innan jag får åka hem vid 20.00. Tur att det bara är roliga saker alltihopa, annars hade det kännts drygt.

Vi får väl se om Maria dyker upp när Linn skall öva, för vi skulle också behöva öva på hennes sång. Men hon kände sig vissen igår så vi får väl se hur det blir med det. Hoppas bara att hon inte blir ordentligt sjuk så hon inte kan vara med på söndag; det vore riktigt tråkigt.

Nej, nu är det dags att kuta ner i källaren och pytsa in mer briketter i pannan så det blir varmt i kåken. Sedan skall jag hänga tvätt. Skönt att jag börjar känna mig bättre i nacken nu; verkar som tabletterna hjälper.

Men medan jag springer iväg kan ju ni sitta kvar och lyssna på "Det gör ont!" med Lena Ph. Men vi tar en lite stillsammare version eftersom jag fortfarande har lite ont...





Läs även andra bloggares åsikter om ,


intressant.se

Inga kommentarer: