fredag 28 januari 2011

Trevlig dag med sköna tongångar

Igår var det en tämligen lugn och skön dag. Kopplade mest av innan jag åkte in till stan vid 16.00 för att öva med "Tongångarna", en av mina körer.


"Tongångarna" är en så kallad "Alla-kan-sjunga"-kör som jag fick ta över förra våren när de stod utan körledare. Till en början kändes det väldigt läskigt; de var ju så många. Över 20 damer som jag skulle leda! Inte undra på att det killade i magen de första gångerna.

Men det rullade på och efter hand lossnade det mer och mer. Idag är det otroligt roligt att gå till övningarna och man ser fram mot torsdagskvällarna. Just nu planerar vi en vårkonsert som går av stapeln 17 april och vi ligger nu i för att lära oss alla sånger som vi planerat att ha med i programmet. Ett antal musiker är inbjudna, däribland mitt band "Pralin" och jag är övertygad om att det kommer att bli en bra konsert.

Efter att jag kommit hem från övningen så bänkade jag mig i TV-fåtöljen och tittade på en film vid namn "The watcher". En film som jag nu efteråt inte vet om jag tyckte om, men som ändå var så fascinerande att jag inte kunde sluta titta. En rescension kommer så småningom på "B-Fl@ts Filmblogg"; håll utkik.

När filmen var slut fick jag ett städryck. Satte på "Spotify" och gick runt och sjöng samtidigt som jag plockade och fixade. Det var faktiskt riktigt roligt att städa för en gångs skull.

Idag skall jag och Sambon göra stan tänkte vi; blir väl en tur in till centrum, lunch på något trevligt ställe och kanske en sväng ner till "Kupolen". Vi får väl se hur vi lägger upp det. Skall bli trevligt! :)

Bilden är hämtad från juliiawidjestal.blogg.se

intressant.se

Inga kommentarer: