söndag 30 januari 2011

Vilken morgon...! :S

Vaknade 4:30 efter att ha vaknat en gång i timmen sedan 2:20. Suck! Fick i något sömngrus i bägge ögonen vilket gjorde skiiiitont, så efter det gick det ju inte så bra att sova.

4:30 gav jag upp. Då vaknade Sambon också så vi gick upp och festade på Eeze och Treo. Han hade nämligen ont i huvudet precis som jag. Sedan gick han och lade sig, medan jag satt kvar vid datorn och häckade en stund. Men jag kände att jag ville sova mer, så jag gick och satte mig vid köksbordet en stund och slocknade där.

Och nu sitter jag här med en kopp kaffe och totar ihop dagens första blogginlägg. Igår blev det inget sådant så nu gäller det ju att ta igen det. Igår var det nämligen storstädning här med fejande och m
oppande i skrymslen och vrår. Kissarna föredrog att fly fältet och syntes inte till förrän Sambon ställt undan sopborsten; då vågade de sig in igen.

Men nu så är det tämligen fint här och vi känner oss glada och nöjda. Tänk vad bra det går att städa när man kör "Spotify". Klicka igång favvolåtarna och sedan går städandet som en dans. Är man ensam h
emma så drar man igång karaoke-versioner och sjunger själv; då är det ännu roligare.

Appropå sjunga så skall jag göra det i gudstjänsten idag. Jisses! Hur skall det gå? Man har inte mycket till röst när man vaknat 4:30. Får väl försöka sjunga igång mig lite här när Sambon slagit upp sina ljusblå. Han vill nog inte vakna till min "ljuva" stämma tror jag...


intressant.se

Inga kommentarer: