måndag 24 januari 2011

Måndag morgon

Så var det måndag morgon igen, och idag har jag ingenting att göra förrän ikväll. Känns riktigt, riktigt skönt. Jag skall börja dagen med att koppla av framför någon gammal film som man bara behöver halvkoncentrera sig på och avnjuta den tillsammans med en kopp nybryggt kaffe. Det skall bli härligt. Sedan får vi väl se vad som händer. Borde väl göra lite nytta också...

Gårdagen var småtrevlig med jobb först i kyrkan. Var inställd på att spela alla psalmerna på orgel, vilket hör till ovanligheterna. Brukar annars mest spela piano. Men nu kände jag mig riktigt laddad för orgeln vilket var roligt. Men när prästen förstod mina intentioner så framförde hon en önskan om att jag skulle spela piano istället. Hon tyckte nämligen om det. Så vi gjorde en deal om att jag skulle spela första och sista psalmen på orgeln vilket var helt ok för mig. Tyckte bara att det var roligt att när jag nu, för en gångs skull, hade bestämt mig för att bara spela orgel så "fick" jag inte göra det. :D

Och inte blev det någon sista psalm på orgeln heller. För när jag hade hört hennes predikan så kände jag att jag ville sjunga Marie Fredrikssons "Tro" som postludium, och då ville jag inte köra sista psalmen på orgeln; det hade blivit för mycket spring hit och dit då och det vill man ju undvika.

Nu är kaffet färdigbryggt och det är dags för film... :)




intressant.se

Inga kommentarer: