söndag 13 februari 2011

Vackra tongångar i Floda Missionshus

Igår var det full fart i Missionshuset i Floda. De som gick förbi utanför måste ha hört klingande damröster, en ensam mansröst och glada skratt om vartannat. Den ensamma mansrösten var min och de klingande damrösterna tillhörde min kör "Tongångarna" som förlagt en kördag till Missionshuset.

"Tongångarna" och jag jobbar som bäst med en
vårkonsert som skall gå av stapeln 17 april i Hagakyrkan. Gästmusiker har bjudits in, däribland mitt band "Pralin", och låtar har valts ut och övat har vi gjort sedan terminsstarten.

Men då man aldrig kan öva för mycket så före
slog jag att vi kunde ha en kördag vilket damerna i kören nappade på direkt. Lokal letades upp och igår kunde förvånade bybor runt Missionshuset se hur parkeringen fylldes med bilar. "Tongångarna" är en ganska stor kör och det hann bli många bilar innan alla var på plats.

Och det blev en jättelyckad dag med sång, skratt, lekar, mat och kaffe om vartannat. Fem timmar höll vi på och åtminstone jag var rätt mör när vi gick hem. Men samtidigt kände jag mig både stolt och nö
jd. Alla i kören gav verkligen järnet och jobbade jättehårt, och när vi sjöng de sista sångerna för dagen så lät det hur bra som helst. Det var synd att ni inte var där och lyssnade då.

Men ni får en ny chans i april - närmare bestämt den 17. Se till att vara på plats i Hagakyrkan då...!!!

Floda Missionshus


intressant.se

1 kommentar:

nurseblog sa...

Oh det låter jättehärligt synd att jag inte kunde vara där och smyga runt husknuten och lyssna på er!
kram