söndag 22 augusti 2010

Jobbhelg med familjen

Det är söndag kväll, och det har varit en mycket intensiv helg måste jag säga. Dels har det varit jobb-helg (jag arbetar ju varannan helg) och så har mamma och brorsan varit här och hälsat på. Sist var de här i midsomras och mamma kände att hon ville komma upp en gång till innan sommaren är över. Med facit i handen så var det dock inte så lyckat att de kom en jobb-helg. Jag har varit jättetrött och inte orkat ägna mig åt dem som jag hade velat.

I fredags spelade jag på tre begravningar och då följde mamma med för hon ville så gärna höra mig spela. Det var meningen att hon bara skulle vara med på den första begravningen. Därefter skulle vi åka och äta, och då skulle vi stråla samman med brorsan inne i stan för han ville inte vara med på någon begravning, vilket jag helt och fullt kan förstå. Det finns väl roligare saker än att vara med på begravningar, och är det dessutom inte någon anhörig som ligger i kistan så är det ju helt meningslöst. Så vi skulle möta honom inne i stan - men så blev det inte. Allting krånglade till sig och för att göra en lång historia kort så gick mamma, jag och Patrik på Mc Donalds och sedan fick mamma följa med tillbaka till Norra Griftegården och vara med på de två följande begravningarna också. Så kan det gå!

Efter begravningarna var jag helt slut och när vi kom hem ville jag vila mig. Men det blev inget av med det. Patrik skulle också vila och det dröjde inte lång tid efter att jag somnat innan jag vaknade av att han låg och snarkade och så var den vilopausen förstörd. Sedan var jag jättetrött resten av dagen och jag kände mig verkligen otrevlig mot allt och alla; i alla fall kändes det så.

Då gick lördagen bättre; då hade jag bara en begravning. Därefter åkte vi hem och hade det mysigt med god mat, kortspel och annat trevligt. Kvällen skulle avslutas med "Mördare okänd", ett av mina favoritprogram, men det bar sig inte bättre än att jag nästan somnade framför TV:n så jag gick och lade mig istället. Men det blev en orolig natt; varför vet jg inte. Vaknade och somnade om vartannat och slog slutligen upp ögonen vid 4.30. Roligare kan man ju ha det, men jag har ändå inte varit trött idag.

Efter att ha spelat och sjungit på gudstjänsten i Hagakyrkan så åkte hela gänget ner till Kupolen och åt lunch. Och sedan bar det av till Stockholm för mamma och brorsan. Huset kändes tomt när vi kom hem och vi lade oss genast och sov. Tror vi knoppade i tre timmar faktiskt så nu är man ju inte särskilt trött.

På det hela taget har det dock varit en trevlig helg, men som sagt; nästa gång får de inte komma på en jobbhelg. :)

2 kommentarer:

sanna och wilma sa...

fin blogg!
lust att följa varann via bloglovin? :-)
kram

Unknown sa...

Hej Sanna och Wilma!

Kul att ni tittade in här hos mig. Självklart följer vi varandra! :D

Kolla gärna in mina andra bloggar också, B-Fl@t's Filmblogg och Klockkammaren också.

Glada hälsningar
Mats