fredag 6 augusti 2010

Första arbetsdagen.

Så har första arbetsdagen gått. Så särskilt lång blev den ju inte dock. Jag hade två förrättningar mitt på dagen., varav den första började 11.00 och den andra 12.00. Vid 13.00 var arbetsdagen slut och vi kunde åka hem igen.

Jag hade tänkt som så att vi skulle åka till Kupolen och äta där, men vi skrotade de planerna och åkte hem istället. Det blev ingenting av att åka till Missionskyrkan och öva heller, för jag hade tagit fel på tiden för den första förrättningen; jag trodde att den började 12.00 så egentligen kullkastades planerna för dagen redan där. Men det gjorde ingenting; jag har gott om tid att öva i morgon också.

När vi kom hem åt vi lite lunch, och sedan gick jag och lade mig och sov. Skönt! Det var ju så varmt mitt på dagen. Kissarna låg på trappan och vilade sig när vi kom hem, och Putte gick och lade sig han också och sov i flera timmar. Det brukar inte han göra. I vanliga fall går han ut tidigt på morgonen och sedan ser man inte röken av katten förrän framåt kvällskvisten. Pelle brukar hålla sig häromkring och tittar in då och då under dagen för att kolla att man är där, men Putte drar iväg på längre äventyr han.

Nu blir det väl lite mys framför TV:n och så får man se när man kommer i säng sedan. Jag låg ju och sov flera timmar på dagen så nu känner man sig inte särskilt trött. :)

Inga kommentarer: