söndag 8 augusti 2010

Söndag kväll..

Det har varit en mycket trevlig första helg på jobbet. Hela spektrat har hunnits med - dop, vigslar och begravningar. Det mesta har gått bra, men visst har det blivit missar också. Vid något tillfälle hade jag inte koll på när en psalm skulle spelas och Bachs "Air" gick ju som den gick. Men det mesta är sådant som man kan rätta till efter hand, och man lär väl få mer och mer koll på hur förrättningarna är upplagda.

Roligast har varit att få träffa alla musikaliska förmågor som har sjungit och spelat. Bland annat träffade jag en väldigt trevlig tjejkvartett som sjöng på en av vigslarna igår. De var mycket, mycket duktiga och gjorde en strålande insats. Jag hoppas, och skall försöka se till, att jag får jobba mer med dem. Och idag uppträdde en tjej från Skåne som sjöng och spelade piano, ackompanjerad av en kille på basfiol. De var otroligt duktiga bägge två.

Men nu känner jag mig tämligen mör. Ryggen värker, men det beror nog inte på att jag spelat så mycket i helgen. Snarare på att jag gick och lade mig en stund på eftermiddagen när jag kom hem från jobbet; det var nämligen när jag vaknade som smärtan hade kommit. Låg antagligen illa på något vis.

Hann med att prata med mamma och Brorsan en stund här ikväll också. Verkar som att de är på väg hit en sväng igen. De var ju här i midsomras och hälsade på, men nu verkar det som att de inte fick nog då utan kommer hit igen. Brorsan har köpt sig en ny TV och vill ställa sin gamla här hos oss. Våran gamla gick sönder för ett tag sedan och vi kör nu med en liten TV som inte är alltför rolig att titta på. Skall bli skönt med en större och bättre. Troligen kommer de nästa onsdag, men vi får väl se hur det blir.

intressant.se

Inga kommentarer: