torsdag 10 februari 2011

Från Finska kören till "Djungelboken".

Baloo from The Jungle Book at Disney WorldImage by joanna8555 via FlickrMed den rubriken kan man sammanfatta min gårdag som, när man läser om den, känns riktigt hektisk - även om den var väldigt trivsam.

Först hade jag Finska kören klockan 14.00 som vanligt. Det blev en trivsam stund när vi plötsligt utökades med en ny medlem. Det händer verkligen inte varje dag i Finska kören! Nu skulle den här personen inte komma varje gång då han inte bor här i Borlänge, men vi var glada för honom i alla fall för när han kommer så vill han gärna spela saxofon eller klarinett vilket vi tacksamt tar emot förståss. Det gör ju bara allting ännu roligare.

När Finska kören var slut var det till att galoppera genom stan till Missionskyrkan för att, väl där, spela på en begravning. Det var inte många minuters marginal när jag kom fram och det var bara att rigga orgeln och ställa in mikrofonen och så var det dags att köra. Tycker verkligen inte om när det blir så knappt med tid för det är lätt att något blir fel då, och på begravningar får det absolut inte bli det. Men den här gången gick det, tack och lov, bra.

När begravningen var slut så hanns det med en stunds fika innan det var dags att skena upp i musikrummet där det skulle hållas sånglektion. Jag har två elever som jag försöker hinna med en gång i veckan. Tyvärr blir det inte alltid så för onsdagar har en benägenhet att fyllas med andra saker. Jag vet inte varför, men onsdagar verkar vara en sådan där dag när folk skall göra saker och ting. Nåväl, den här veckan blev det sånglektion i alla fall och jag blev verkligen glad när jag märkte att mina elever övat ordentligt på sin läxa. De gjorde jättebra ifrån sig och jag lade på dem lite nya uppgifter att jobba vidare med.

När sånglektionen var slut var det till att spurta iväg till Konsum och inhandla lite middag innan det var dags att skena tillbaka till Missionskyrkan, för nu skulle det övas inför en Sinnesrogudstjänst i Hagakyrkan. Tre tjejer skall sjunga på gudstjänsten nästa fredag och vi övade deras fyra sånger i en och en halv timme ungefär. Det var riktigt, riktigt roligt och de gjorde verkligen bra ifrån sig. De kommer bli ett härligt inslag i gudstjänsten nästa fredag.

Efteråt fick jag skjuts hem av två av tjejerna och det blev många glada skratt i bilen då vi plötsligt började sjunga sånger ur "Djungelboken", varvat med repliker ur filmen. Härligt att få skratta så gott.

Kände mig verkligen nöjd med min dag och hoppas att den stundande dagen skall bli lika fin, även om nu vädret inte är det...


intressant.se



Enhanced by Zemanta

3 kommentarer:

Annelie sa...

Är fortfarande kvar i glädjeyran från igår. En underbart, rolig kväll. Hahaa, Djungelboken blev en härlig avslutning på en underbar dag/kväll.. Längtar redan till nästa onsdag. Kram på dig

Unknown sa...

Det var verkligen jätteroligt och precis som du ser jag fram mot övningen nästa vecka. Och framför allt ser jag fram mot Sinnesrogudstjänsten! Det skall bli så kul att få uppträda med er. :)

nurseblog sa...

Det låter som en riktigt härlig, musikfylld dag!
Hoppas du får en lika fin dag idag vännen!
Kram