fredag 4 februari 2011

Huvudvärk!

Fyanemej! Somnade med huvudvärk igår kväll, och när jag vaknade i morse så var den fortfarande kvar. :(

Det sista jag tänkte innan jag lade mig var att jag borde nog gå och ta en huvudvärkstablett i alla fall. Men sängen var så varm och skön, och jag var så trött. Så det blev inget av med det - och nu får jag skylla mig själv.

Nåja, tack och lov så verkar det som att det den håller på att ge med sig i alla fall, vilket jag är glad för. Tre begravningar står på schemat idag, och jag måste öva en hel del innan dess.

Övande blev det igår också. Har inte nämnt det förut, men i julas fick jag ta över en kör som hade samma ledare som min andra kör, "Tongångarna". Tyvärr så avled han för ett år sedan och båda körerna stod utan ledare väldigt länge. "Tongångarna" fick jag ta över i våras, och runt jul kom jag i kontakt med "Da Capo" och vi bestämde då att jag skulle börja leda dem också.

Och igår var det då dags för första övningen. De är verkligen jätteduktiga, och de verkade tycka om de stycken som jag valt ut och de idéer jag hade för våren. Känner att det kommer bli jätteroligt att leda dem.

Så det blev övande från 16.00 och framåt - först med "Da Capo" och sedan med "Tongångarna". Tror det är därför som jag har ont i huvudet idag - eller rättare sagt i nacken. Det strålar liksom framåt och känns som huvudvärk. Har fått så här förut när jag har övat länge; suttit på pianostolen. Så jag får väl vara lite observant i fortsättningen.





intressant.se

Inga kommentarer: