tisdag 1 februari 2011

Sång för hela slanten...

...blev det idag. Jag hade ledig förmiddag idag, men vid 14:30 bar det iväg in till stan. En kompis dotter skall sjunga i en musikgudstjänst på söndag kväll och det är tänkt att jag skall ackompanjera henne.

Jättefina sånger hade hon valt. Två av dem kunde jag sedan tidigare, men den tredje var helt ny för mig...
"Only hope" hette den och har spelats in av Mandy Moore. Jättefin låt, men akta er vad jag fick jobba. Här var det inte enkelt minsann! Jättespännande ackordföljder här och där som man inte var van vid och trots att vi övade den flera gånger gick jag bet på samma ställen. Men på söndag kommer den sitta fint. Det kommer bli ett jättebra program.

Efter denna övning var det bara att galoppera iväg till Missionskyrkan
för nu skulle det övas med kören där. Först såg det ut som att det inte skulle komma så många, men efter hand trillade de in och vi blev tillräckligt många för att kunna köra.

Och vi övade och övade. Det var inte så enkla låtar som jag hade valt ut, men de var jätteduktiga och mot slutet av övningen lät det riktigt bra. Vi hade så roligt att jag inte märkte att klockan gick. Blev jätteförvånad när jag satt i bilen hem och såg att klockan redan var 20:00 och inte 19:30 som jag trodde. Tiden går fort när man har roligt.


Jag hoppas att körmedlemmarna hade det också... :D





intressant.se

Inga kommentarer: