torsdag 3 februari 2011

Konfirmandsång med mera.

Precis som jag skrev häromdagen så blev det sång och musik för hela slanten igår också.

Klockan 14:00 var jag på plats i Hagakyrkan där jag skulle träffa Finska kören för en sångstund. Finska kören är en grupp pensionärer som jag övar med en gång i veckan. De framför sedan sångerna i de finska gudstjänsterna.

När övningen var slut galopperade jag iväg till
det närbelägna Hagalundshuset för att medverka i en andakt tillsammans med pensionärerna. Det blev en mycket lyckad sådan, och när den var överstånden var det bara att skena tillbaka till Hagkyrkan för nu var det dags för planering inför kvällens konfirmandundervisning.

Anledningen till att jag blivit inbjuden till detta var att det stod "psalmsång" på schemat. Det var tänkt som så att konfirman
derna skulle ges en inblick i vad psalmer är och hur psalmboken är upplagd. Och då skulle det, naturligtvis, också sjungas och därför var jag på plats.

Det blev en lång dag och jag var inte hemma igen förrän bortåt 20:00. Då hade det gått i ett sträck med undantag för en kort paus när jag hann kuta iväg till en närbelägen bensinmack och inhandla lite kvälls
mat och en kopp kaffe.

Men trevlig dag var det i alla fall. Allra roligast var det att träffa några gamla medlemmar från "Drömfabriken" som numera jobbar som konfirmandassistenter i Hagakyrkan. Så roligt att få prata lite med dem och se hur duktiga de var i sin uppgift. Då känner man sig stolt! :)





intressant.se

Inga kommentarer: