torsdag 20 november 2008

Marina

Ytterligare ett namnsdagsbarn att uppmärksamma. Idag är det Marina, en av mina allra bästa vänner, som har namnsdag.

Försöker minnas hur länge jag har känt Marina, men det är svårt att sätta fingret exakt på när vi träffades. I alla fall kom vi i kontakt med varandra i egenskap av arbetskamrater och jag tror att det var någon gång 90-91. Jag arbetade på en förskola och Marina började som förskollärare på den avdelningen där jag jobbade.

Tillsammans med oss på avdelningen jobbade Ullis, men hur det var i början har jag faktiskt lite svårt att minnas idag. Vi var väl som arbetskamrater är mest kan jag tänka.

Men någonstans under resans gång hände det någonting, och idag är vi tre faktiskt fortfarande vänner och träffas minst en gång om året. 1993 slutade vi jobba tillsammans (femton år sedan), men vi hade faktiskt en reunion som arbetskamrater 2001 och vi arbetade då tillsammans i ett år. Sedan flyttade jag hit upp till Borlänge.

Marina är en jättehärlig tjej och så totalt bottenärlig med vad hon tycker och tänker. Hon är en av de personer som jag verkligen litar på. Vi har haft våra små duster under årens lopp men hon står fortfarande kvar vid min sida, liksom jag vid hennes, och det uppskattar jag verkligen. En bättre vän kan man inte tänka sig.

Det finns mycket mer jag skulle vilja berätta om Marina, men hur sammanfattar man en vänksap som nu varat i 17 år? Det är svårt. Så jag tror det får räcka så här, och jag hoppas att Marina har haft en riktigt, riktigt bra namnsdag.


intressant.se

Inga kommentarer: