torsdag 6 november 2008

Öppen monolog på gott och ont

Alldeles nyss så läste jag ett inlägg på Millas blogg där hon berättade att hon tycker om att sitta och kolla runt bland sina favoritbloggar och läsa vad andra skriver.

Det gör jag också. Det är himla mysigt att sitta, gärna med en kopp kaffe, och läsa dagens "nyheter" bland bloggarna, och det hur numera till den dagliga rutinen.

Samtidigt är man nyfiken på vilka som läser ens egen blogg. Jag kan ju se att jag har ett antal läsare som återkommer och det vore så roligt att veta vilka ni är. Skriv gärna en kommentar och ge er till känna. :)

Milla tycker i sitt inlägg att det är lite underligt det här med "öppen monolog som alla vill och kan gå in och läsa". Och jag kan hålla med henne för någonstans blir det ju en väldigt tillrättalagd bild som man visar upp av sig själv. Jag menar; man skriver ju inte vad som helst på sin blogg. I alla fall gör inte jag det, och ibland kan jag tycka att det gör den tråkig, ja slätstruken. Nu är jag lite ute på hal is känner jag för jag kan inte riktigt förklara hur jag menar, men jag hoppas att ni förstår ändå även om det blev luddigt. Men jag tror att Milla sätter fingret på vad jag menar när hon i slutet av sitt inlägg skriver att hon gärna skulle vilja läsa allt det där som man inte skriver på sin blogg, det man skriver i sin dagbok som ingen annan får läsa...

Blogg och dagbok är, som Milla säger, kusiner med varandra. Men på något sätt tror jag att bloggen inte kan bli mer än en censurerad version av dagboken. I alla fall blir inte min det.

Men det är ju bara man själv som sätter gränserna...!


PS. Om ni inte har kollat in Millas blogg än så ta och gör det nu!!!


intressant.se

2 kommentarer:

Daniel sa...

Intressant med bloggar. En helt ny värld jag inte trodde var så intressant.
Din besöker jag ju ofta, fast det visste du ju ren.

Daniel sa...

Tack, nu väntar jag bara på ditt nästa inlägg!!