onsdag 5 november 2008

"Pärlorna" på nya äventyr

Sedan några år tillbaka är jag med i en sångensemble som heter "Pärlorna" vilket självklart är jätteroligt; jag tycker det är superkul att sjunga i kör, och ju mindre den är, desto större utmaning är det ju.

I Allhelgona-helgen nu så medverkade vi i en andakt i Gustafs kyrka vilket gick jättebra. Och igår så hade vi övning då vi började kika på julsånger. Och det fanns en liten speciell anledning till att vi gjorde det...

Visserligen börjar det ju närma sig jul nu och i stort sett alla körer är väl i full gång med att öva på julrepertoaren nu, men vi i "Pärlorna" skall också spela in en julskiva nu i helgen. Spännande! Jag ser verkligen fram emot inspelningen och att få höra det färdiga resultatet. Känns som att vi har valt ut ett knippe fina sånger, och att det kan bli en stämningsfull julskiva. Det blir ju en bra julklapp om inte annat. Ooops! Det skulle jag kanske inte ha skrivit här...! *garvar*

Övandet gick jättebra och det mesta satt där det skulle; det är ju sånger som man sjungit i många år så de sitter i ryggmärgen vid det här laget. Det kommer säkert gå jättebra i helgen.



Den här bilden togs vid våran midsommarkonsert i Stora Tuna Kyrka i somras.



intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

ring mig viktigt!!!!! / maria