onsdag 12 november 2008

Sång och musik för hela slanten

Nu är det verkligen dags för ett nytt inlägg. Jag har inte skrivit sedan i förra veckan; skäms på mig.

Nåja, här kommer i alla fall en liten uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna. I fredags började "Pärlorna" spela in julskivan i Torsångs kyrka, och det gick jättebra. Vi höll på till 21.00 ungefär i alla fall och fick mycket gjort.

Med nya, friska tag samlades vi på lördagsmorgonen igen och fortsatte arbetet. Och när klockan var 14.00 hade vi minsann fått ihop våran skiva och jag tror att vi alla kände oss riktigt nöjda. Vid det laget var jag jättetrött och kände att jag inte förmådde ta en ton till. Det var riktigt, riktigt jobbigt att sjunga den sista sången. Inte så att jag hade ont i halsen eller så, men jag var helt slut i rösten efter alla timmar som vi sjungit.

Nu ser jag fram emot att få höra det färdiga resultatet, och få se hur skivan ser ut. Det skall bli riktigt spännande!

Söndagen blev också fylld med sång och musik. Först träffade jag "Pralin" och vi sade det allihopa att det kändes så längesedan vi sågs. Det har verkligen inte blivit mycket "Pralin" den här hösten. Tråkigt...

Nu har vi i alla fall en spelning i Missionskyrkan att se fram emot 23 november. Då medverkar vi i en gudstjänst 11.00. Kom och lyssna på oss då vetja!

Efter övningen gick jag, Patrik och Rosali till en närbelägen pizzeria och åt lunch tillsammans och sedan var det bara att hoppa in i bilen och susa iväg till nästa övning med "Stora Tuna Cantores". Vi håller på att öva inför två konserter nu i helgen i Rättvik och Stora Tuna kyrka.

Så min helg har verkligen varit fylld av sång och musik. Härligt! Roligt också att det är så olika typer av musik man får hålla på med. Julsånger, pop och klassiskt; det är så jag vill ha det - det skall vara variation på det hela.

Nu skall jag gå och sätta på perculatorn. Det är inte ens ljust ute ännu och jag håller på och eldar. Vi fuskade igår kväll och det känns i huset nu. Men snart blir det varmt och gott och då skall jag njuta av någon film tänkte jag. Vi får se vad det blir...

Inga kommentarer: