måndag 19 januari 2009

En trevlig och intressant söndag

Igår var det full fart i Missionskyrkan. Kören var på plats redan vid 09.45 för nu skulle här minsann sjungas för fulla muggar.

Ni kanske minns att Kören besökte Betania i Sellnäs i höstas, och samma dag (tror jag) bestämdes det att vi skulle framföra programmet i Missionskyrkan också.

Det var ju lite speciellt det här programmet för vi hade ju dragit ihop ett gäng musiker att spela med oss samt en solist - Maria Jonasson. Därför kände vi ju att det vore väldigt kul att framföra det i Missionskyrkan också.

Och det blev lika lyckat som i Sellnäs, om inte ännu bättre faktiskt. För det går ju inte att komma ifrån att Missionskyrkan är en bättre konsertlokal. Dessutom hade vi musiker bättre ögonkontakt med varandra den här gången än i Sellnäs. Då såg inte jag de andra alls, vilket inte var ett dugg roligt.

Men den här gången gick allt som på räls och efteråt var jag alldeles bortitok lycklig. Ja, jag kände mig faktiskt riktigt, riktigt stolt över alla duktiga korister och musiker. Om ni läser det här så vill jag säga till er allihopa att ni gjorde ett strålande jobb. Tack!

Efter gudstjänsten åkte vi hem till några vänner i kyrkan. Vi är med i en grupp som brukar träffas och be och diskutera andliga frågor tillsammans. Vi åt jättegod mat tillsammans först innan samtalet kom igång, och det blev en trevlig och intressant eftermiddag.

Idag har jag städat och fejat här hemma och nu håller jag på och lagar mat. På förmiddagen tittade jag på "Basic Instinct" som jag hittade i en rea-back här i våran affär. Jag gillade verkligen den filmen förut, men nu tyckte jag inte alls lika mycket om den längre. Man förändras väl med åren kanske...


intressant.se

Inga kommentarer: