torsdag 8 januari 2009

Vardag igen


Jaha, så kom den grå vardagen tillbaka igen; alla sköna helger är över.

Man kan väl säga att det har varit full fart här över helgerna. Inte så att det har känts jobbigt eller så, men det har hänt saker hela tiden.

Måndagen innan jul så kom mamma hit och stannade hela veckan. Bara det gör ju att det blir fart i kåken. :)

På julafton var vi hemma större delen av dagen, men på kvällen åkte vi över till sambons moster och åt julmiddag. Där var det fullt med folk och det var livat värre kan man väl säga utan att överdriva. Men det var mysigt och för varje år känner jag att det blir mer och mer jul för mig att vara där. Det håller på att bli en tradition!

Lördagen efter jul spelade "Pralin" i Missionskyrkan på kvällen. Allt började med att Jorma, våran basist, frågade oss i gruppen om inte vi kunde tänka oss att spela för hans föräldrar som skulle komma från Finland och vara här över julen. Men när han gick för att fråga om vi fick hyra kyrkan och vara där och spela så slutade det med att den lilla spelningen för hans föräldrar blev till ett knytkalas för hela församlingen; så kan det gå minsann! Nu låter det som vi hade jättespelningen där på kvällen men så var det inte. Vi blev väl ett gäng på ett 30-tal personer och det var väldigt mysigt måste jag säga. Och det var första gången som jag sjöng "O helga natt" offentligt - nästan i alla fall. Jag har gjort det en gång tidigare (men det räknas inte riktigt...). Jag var väldigt nervös när jag skulle göra det; den sången ställer verkligen krav på en och jag känner mig inte bekväm med den alls ännu. Men med facit har jag faktiskt sjungit den 3 gånger offentligt den här julen. :)

På söndagen efter festen åkte mamma hem igen, men på måndagen blev det full fart igen med grötfest i Floda Missionshus. Riktigt mysig tillställning med sång och musik. Och där lurade de mig att sjunga "O helga natt" för andra gången den här julen. hehe

På nyår var vi bortbjudna på fest hos en kompis, men då det knäppte till och blev så fruktansvärt kallt så blev vi tvugna att stanna hemma och elda. Men det tog vi igen på Trettondagen då det blev stor fest i kyrkan ("O helga natt" för tredje gången...haha) ......

...och så plötsligt damp vi ner i vardagen igen. Fort har det gått som sagt, men det har varit en väldigt, väldigt mysig jul tycker jag. Synd att den är slut...


intressant.se

Inga kommentarer: