fredag 23 januari 2009

Nyss hemkommen...

...efter att ha varit på "Borlängerevyn" med Sambon och en tjej från Borlänge Kammarkör som heter Carina Granath.

Vet inte om jag har nämnt henne förut här på bloggen, men vi har haft mycket att göra med varandra de senaste åren. Dels genom Kammarkören förstås, men också i samband med uppsättningarna av "Sabinas fall" och "Grease" på Borlänge Musikteater. Carina har nämligen varit scenmästare på de produktionerna (och på många, många fler innan jag kom med i Teatern). Hon är ett proffs uti fingerspetsarna och härlig att jobba med. Det är tryggt när hon håller i trådarna bakom scenen.

Revyn var jätterolig och jag skrattade så jag grät ibland. Sanslöst kul! Det är också extra roligt när det är så många vänner som står på scenen. Det var många som man har lärt känna, och jobbat med, under åren i Musikteatern som medverkade, och det satte ju lite extra guldkant på föreställningen förståss.

Med i revyn fanns också en balettgrupp som kom in och dansade ibland mellan numren. Och den leddes av ingen mindre än Milán Hvenström som var koreograf på "Sabinas fall". Hon är så otroligt duktig den tjejen och danserna var fantastiskt snygga. Jag satt och njöt! :)

Så man kan lugnt säga att vi känner oss nöjda här, Sambon och jag. Vi fick mycket valuta för pengarna. Och givetvis kommer vi igen nästa år...


intressant.se

Inga kommentarer: