torsdag 22 januari 2009

Stora Tuna Kammarkör

Jag har precis kommit hem efter att ha tillbringat större delen av kvällen i sällskap med Stora Tuna Kammarkör. Ett jättehärligt gäng som jag har sjungit mycket med förut i samband med större högtider när de har behövt lite förstärkning. Men nu, från och med årsskiftet, är jag med helt och hållet.

Man kan säga att jag gjorde ett körskifte här vid årsskiftet då jag slutade i Borlänge Kammarkör och började i Stora Tuna Kammarkör istället. Anledningen till att jag valde bort Borlänge Kammarkör är att övningstiden har blivit tokig för mig. Jag är nämligen med i Odd Fellow sedan något år tillbaka och nu vill de att jag skall börja spela orgel på deras möten. Och tyvärr ligger övningstiden för Borlänge Kammarkör precis samtidigt - och då måste man ju välja...!

Och det är flera saker som jag kommer bli tvungen att välja bort den här terminen men mer om det skall jag berätta längre fram.

Men nu är jag alltså med i Stora Tuna Kammarkör och det var en mycket rolig övning vi hade här ikväll. De får en verkligen att känna sig välkommen och som en i gänget. Nu har jag visserligen varit med många gånger förut, men den här öppenheten har de haft mot mig ända sedan första gången och den sätter jag stort värde på. För mig är sådant viktigt.

Det var roliga sånger vi sjöng också, och jag kan säkert hitta en och annan pärla som jag kan ta med mig till Missionskyrkans kör. De i sin tur kanske har någon som jag kan tipsa Inga (körledaren i Stora Tuna Kammarkör) om. Inga leder förresten Stora Tuna Cantores också och i februari drar de igång sina övningar igen.

Det är förresten sista terminen nu som Inga jobbar. Sedan går hon i pension. Jag kommer sakna henne mycket när hon försvinner; det är verkligen roligt att sjunga under hennes ledning. Hon är mycket duktig och kommer lämna ett stort tomrum efter sig.

Men nu är hela terminen kvar och jag ser fram emot en härlig vår med mycket sång och musik tillsammans med Stora Tuna Kammarkör!!!





Läs även andra bloggares åsikter om , ,


intressant.se

Inga kommentarer: