fredag 23 januari 2009

Hitchcock till morgonkaffet

Kollade runt lite bland olika bloggar alldeles nyss, och plötsligt såg jag en bild på en person vars ansikte jag kände igen från igår. Inte så att jag känner personen, men jag såg hans ansikte på en annan blogg. Karln har två bloggar! Herregud; hur klarar man av två stycken? Jag har fullt sjå med att hålla den här igång. :)

Fast igår slog jag nog mitt rekord när det gäller blogginlägg. Det är bra att byta layout tydligen; det genererar nya inlägg på bloggen. *ler*

Den här dagen har börjat stillsamt. Har precis druckit morgonkaffe och kollat på en Hitchcock-film som jag köpte med Aftonbladet igår - "Skuggan av ett tvivel" - och som alltid när det gäller Hitchcock så var den sevärd. Hans filmer är hur bra som helst. Så småningom kommer det att komma rescensioner av några av hans alster här på bloggen. Håll utkik!

Jag har någon slags föreställning om att när man skriver här så måste man skriva långa inlägg, men så behöver det ju inte alls vara. Man kan ju göra som Maria Jonasson som gör korta nedslag i sin tillvaro; ibland blir det bara några rader. Men det räcker ju faktiskt! Man behöver inte skriva en hel roman.

Fast nu är jag på god väg att göra det igen. Så nu sätter jag punkt med att berätta att jag skall gå ned och sätta fyr i pannan. Jag kanske dyker upp här igen lite senare - vem vet? Men om jag inte gör det så måste jag i alla fall berätta att jag skall gå och titta på Borlänge-revyn ikväll. Det skall bli hur kul som helst.

Ha det gott!


intressant.se

Inga kommentarer: