onsdag 14 januari 2009

Körsång

Igår var det dags att starta vårterminen för Missionskyrkans kör, och det var så himla kul att träffa alla igen.

Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle leda en kör nu så hade jag bara garvat den personen rakt upp i ansiktet. Men här står jag nu med en alldeles egen kör, och på söndag skall vi sjunga i Missionskyrkan igen.

Missionskyrkans kör är ingen stor kör. De är väl ungefär 15 stycken glada körsångare. Och här finns både go och glöd så det är ett härligt gäng att vara tillsammans med.

Med stor bävan fick jag ta över kören för ett år sedan, men åtminstone jag tycker att det har gått hur bra som helst. Jag hoppas att kören tycker det också...

Jag har aldrig sett mig själv som någon ledartyp - snarare tvärtom. Det var därför jag var så tveksam till att ta "jobbet". Men tiden med kören har fått mig att inse att även jag kan, och nu tycker jag att det är så otroligt roligt. Man går med glädje till övningarna på tisdagskvällarna.

Igår kväll var det full fart på repetitionen. I november gjorde kören ett framträdande i Betania i Sellnäs, och det är delar av det programmet som vi skall framföra nu på söndag i Missionskyrkan. Med oss på scenen har vi musiker, och nästan alla var där igår kväll och repeterade så hela kyrkan gungade. Härligt! Jag tror att vi alla kände oss glada och nöjda när vi gick hem. Det kommer bli ett bra program på söndag.

Varför inte komma och lyssna på oss? Det börjar 11.00 i Missionskyrkan i Borlänge...




intressant.se

1 kommentar:

Daniel sa...

Skulle så gärna komma om jag bodde i sweden!