fredag 3 oktober 2008

Bara ett inlägg...

...hittills i oktober! Det måste vi genast råda bot på.

Men skam att säga så har jag blivit dålig på att blogga. Förut skrev man nästan varje dag, men det blir inte så längre. Nyhetens behag har väl mattats av en del kanske.

Fast egentligen så tycker jag det är himla roligt att skriva. Har alltid gillat det. När jag var i tonåren så bodde jag vid skrivmaskinen och skrev böcker så det stod härliga till. Hade en kompis som också gjorde det, och på kvällarna så ringde vi upp varandra och läste upp dagens alster. Det var superkul! Det tyckte dock inte mamma och pappa som förfasade sig över räkningarna och att ingen kunde ringa till oss då det ständigt var upptaget. Det var tider det!

Oj, nu fick jag en sådan där flashback av barndomshemmet. Känns så konstigt att veta att det inte finns kvar längre. Eller det gör det ju förstås - men mamma bor ju inte där längre. Pappa gick bort för sex år sedan och förra året flyttade mamma till en mindre lägenhet i samma område.

Har svårt att vänja mig vid att man aldrig kommer att få se det igen, och känna den lyckan som man gjorde under åren där. Tror inte att någon plats kommer att kunna kännas lika "hemma"...

Men mamma har fått det riktigt bra i sin nya lägenhet. Ni som följer bloggen vet ju redan att hon har flyttat till ett äldreboende i samma område. Det var det bästa hon kunde ha gjort att flytta dit. Jag har, förståss, varit där och hälsat på henne flera gånger och hon har fått det så trivsamt. Och det känns inte ett dugg konstigt att se alla sakerna från barndomshemmet i hennes nya lägenhet. Tvärtom!

Första gången jag var där och hälsade på så sade hon någonting om att nu var det här mitt hem också (nu när barndomshemmet var borta), men då menade jag att "hemma" kommer det ju aldrig att kunna bli. Hur skulle det kunna bli det? Men jag trivs väldigt, väldigt bra där när jag hälsar på.

Se där! Nu kom jag igång att skriva och har alldeles glömt av att jag måste ner i källaren och titta till pannan. Så nu måste jag sätta punkt.


intressant.se

Inga kommentarer: