måndag 27 oktober 2008

Är jag en snuskgubbe??

Blev faktiskt något bestört när jag hittade en kommentar till mitt inlägg "Fredagen den 13:e del 2" där jag blev kallad "snuskgubbe"!

"Vad har du att göra på min sida? Håll dig till tanter i din egen ålder!" fortsatte skribenten som ville vara anonym - vilket hon inte lyckades särskilt bra med. Det var ju bara att följa länken...

Förmodligen har väl jag surfat runt i vanlig ordning och hittat något inlägg som varit intressant och kommenterat det, så som jag brukar göra. Och genast blir man kallad "snuskgubbe" för att man gör det. Det tycker jag är väldigt tråkigt. Tråkigt också att skribenten haft intentionen att vara anonym. Hur skall jag då kunna undvika att göra samma "misstag" igen?

Vidare undrar jag varför man direkt måste dömas ut som "snuskgubbe" bara för att man råkar skriva en kommentar. Måste man vara en "snuskgubbe" bara för att man är över 40 år och skriver en kommentar till ung tjej? Varför kan en kommentar inte bara vara en vanlig kommentar, som det nu var i det här fallet? Måste det finnas fula baktankar bakom allting? Jag vill minnas att jag önskade personen i fråga en trevlig dag eller något i den stilen för jag tror att hon skulle på någon utflykt eller något sådant; tyvärr minns jag inte. Men "Anonym" är välkommen hit igen och citera den om hon vill så kan jag förklara den om hon så önskar.

Nu vet ju inte jag vad "Anonym" har för bakgrund alls; hon kanske har haft problem med sin blogg med otrevliga personer som skriver "tråkiga" kommentarer. Då kan jag självklart förstå om man reagerar som hon nu har gjort. Men jag tycker ändå att man kan lugna sig med att skicka en sådan kommentar tills det verkligen står klart att man har med en "snuskgubbe" att göra. I det här fallet tror jag dessutom att de flesta som känner mig väl skrattar gott just nu när de läser det här för de förstår att "Anonym" är ute i helt ogjort väder.

Till sist vill jag bara säga till "Anonym" att du kan känna dig helt lugn vad det gäller din blogg. Jag är ingen "snuskgubbe" och jag kommer inte att skriva några kommentarer i fortsättningen på den. Du kanske rentav skulle ta bort kommentarfunktionen om du inte vill att man skall skriva till dig, eller kanske ha någon liten notis någonstans, väl synlig, där du undanber dig kommentarer från män i min ålder. Då behöver inte problemet uppstå i fortsättningen...


intressant.se

7 kommentarer:

Daniel sa...

Vad irriterande, men försök att inte bry dej. You know who u are!!
Som anonym brukar vissa folk ha en tendens att vara elaka!

Unknown sa...

Jag tar inte alls åt mig av vad hon har skrivit. Men jag tycker det är skrämmande att man som man inte kan skriva en trevlig kommentar på en ung tjejs blogg utan att bli misstänkt för att ha fula baktankar. Vart är vårat samhälle på väg?

Anonym sa...

Haha vad sjukt! Men asså jag säger såhär. Internet: är extremt offentligt. Hur många som helst har tillgång till internet. Om man nu har en blogg på internet så får man ju liksom vara berred på att folk förr eller senare kommer titta på din blogg och vidare kanske kommentera något inlägg i den. Hon får ju också räkna med att det kan vara alla möjliga människor som kommer titta och kommentera hennes blogg. Man kan jämföra det med att vika ut sig i en porrblaska, nästan alla har tillgång till den och du kan inte kontrollera vilka som ser bilderna av dig i tidningen. Du kan ju bestämma vad bloggen huvudsakligen ska handla om och då är det troligtvis folk som är intresserad av samma saker som kommer läsa. Men sen finns det ju massa andra människor som kommer surfa fram till hennes sida i cyber spejs av en ren slump kanske. Svårt att välja bort alla "snuskgubbar", nazister, tjockisar, fjortisar, vegetarianer eller vad det nu må vara för konstiga människor att inte få läsa ens blogg. För övrigt så tycker jag att ska man ha en blogg då ska man tåla att vara en "offentlig" person och tåla kritik.

Unknown sa...

Hej Lena...

...och välkommen till min blogg. Tack för din kommentar; jag kan bara säga att jag delar din uppfattning helt och fullt.

Glada hälsningar
Mats

Anonym sa...

Tja! Tack så mycket. Jo men precis man måste ju kolla upp vilka det är som skriver kommentarer i ens blogg :D. Jo det ska bli jättekul, har planerat denna Halloween fest sedan mer än en månad tillbaka och förberedelserna är i full gång. Också har vi ju bjudit hur många som helst också :). vi kommer iaf vara minst 20 pers och blir vi riktigt många så kanske vi blir uppåt 50 pers :D och det blir spännande att se hur många som kommer! Ska inte du på något Halloween fest eller liknande då? :) /Lena den arbetslöse :P

Anonym sa...

Nej det är du inte! Internet som sagt är extremt offentligt. Och ibland suger internet. Tycker om denna bloggen ! den verkar vara vettig! jag tar och prenumererar på denna och du kan väl ta och göra samma sak ? tack på förhand.

Unknown sa...

Hej Cubism...

...och välkommen till min blogg. Kul att du gillar den! Din verkar också bra så vi kör väl ömsesidig prenumeration. *ler*