torsdag 16 oktober 2008

Hemlängtan...

Bara för att jag skrev det förra inlägget så började jag tänka på Stockholm och "hemma". Så nu sitter jag här och längtar hem!

Missförstå mig rätt nu; jag trivs jättebra här i Borlänge, men nu är det ju en gång så att jag är född och uppvuxen i Stockholm. Jag hann ju bo där i 39 år innan jag flyttade hit, så då är det väl inte så konstigt om man plötsligt fylls av hemlängtan då och då...

Finns väl inte så mycket mer att säga om den saken så jag avslutar med en vacker bild. Och inom er kan ni, om lyssnar ordentligt, höra Monica Zetterlund sjunga "Sakta vi gå genom stan".





Läs även andra bloggares åsikter om ,


intressant.se

4 kommentarer:

nurseblog sa...

Inte för att jag vill spä på din hemlängtan ytterligare :) ...men minns du alla fredagar när vi letade och köpte skivor som galningar och snudd på ruinerade oss =)
Och däremellan satt och fikade på mega??

Daniel sa...

Alla har vi hemlängtan ibland. Ha en fin fredag!

Unknown sa...

nurseblog: Ååååh! Nu längtar jag ju ännu mera! Fan, vad roligt vi hade; det var ju så himla mysigt. När jag kommer till Stockholm nästa gång så gör vi om det. Och när vi fikat klart på Mega så drar vi till Gamla Stan och gör Engelen osäkert. *garvar*

Unknown sa...

daniel: Önskar dig detsamma! :)