fredag 31 oktober 2008

Vinter

Usch, vad det blev vinter idag!

Det har inte kännts som att det varit så sent på året som det faktiskt är förrän nu. Plötsligt var snön bara här, och nu är klockan 16.45 och det är redan mörkt ute. Var det så igår också? Om det var det så har då inte jag tänkt på det i alla fall. Konstigt...

Men nu är vintern här, och det känns inte kul. Visst kan det vara fina vinterdagar ibland, men för det mesta så är det bara kallt och mörkt. Jag tillhör inte den sportiga skaran som spänner på sig pjäxorna och stövlar iväg upp i närmsta backe med skidor och kälke. Men jag älskar faktiskt att åka pulka, även om det blir alldeles för lite av den saken. Skidor vågar jag inte ge mig på, för står det ett träd i backen så nog sjutton åker jag in i det. Jag kan ju inte ens styra en kälke med ratt; någon gång skall jag kanske berätta den historien men inte nu.

För nu skall jag göra mig i ordning för att gå ner och handla. Sambon är på g att åka hem från jobbet och vi skall stråla samman i affären. Så jag måste göra mig vackrare (!) och dessutom gräva fram vinterkängorna som står längst in i någon garderob. Men vi hörs kanske senare...





intressant.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är vinter OCH söndag.
Kan det bli värre?

kockajäveln sa...

hallå hur é de me dej?

Unknown sa...

rebecca:Jasså, gillar du inte söndagar?

Unknown sa...

chili: Jotack, det är bara fint här. Hur är det själv?