fredag 31 oktober 2008

Happy Halloween...

...på er kära läsare!

Så var då den rysliga helgen här igen, och det blev ju en riktig rysare i och med att snön kom. Jag kan inte med bästa vilja påstå att jag tyckte det var roligt när jag tittade ut genom fönstret på morgonen och såg vad som kommit dit under natten.

En annan överraskning bjöds det också på direkt när jag slog upp ögonen. Nja, egentligen vet jag inte om jag redan vaknat eller om jag vaknade av den. Överraskningen bestod av en krasch från vardagsrummet och i min sömndruckna värld tog det lite tid för min reaktion att nå fram genom alla hjärnans startkablar. Men till sist insåg jag i alla fall att det inte skall komma några krascher från vardagsrummet i vanliga fall, och det var inte så svårt att gissa vilka som var i farten. Mycket riktigt; Putte och Pelle hade förstås varit på nya äventyr och den här gången hade de undersökt bokhyllan och vält ner ett inglasat foto på golvet. Tack och lov hade glaset hållit så de hade inte gjort sig illa, men ramen var trasig så det blir till att skaffa en ny. Tråkigt när saker och ting går sönder. Varför kan inte kissar hålla sig i skinnet?

Idag hade jag tänkt göra några ärenden inne i stan, men så som vädret blivit så skjuter jag nog på det. Har ingen lust att åka buss i det här vädret; då vet man aldrig vad som händer. Speciellt inte om jag är med; då brukar det hända konstiga saker. Fråga nurseblog - hon vet! :)

Så det blir nog till att sitta här idag i alla fall och ta det lugnt. Det kan jag behöva för jag har fått problem med ryggen igen. Det kommer och går, men idag är det i alla fall lite bättre än igår.

Nu skall jag springa ner i källaren och fortsätta med eldandet. Annars blir det inte varmt i huset!





intresant.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

maats!!!!!! jag såg skräckfilm inatt! nu kan jag inte sova på 3 veckor eller nått! hehe

Unknown sa...

Men Maria; hur många gånger skall jag behöva säga att det bara är film? *garvar*