torsdag 16 oktober 2008

Minnen...




Satt och surfade runt på Youtube här nu på kvällskvisten, och plötsligt fann jag mig själv sitta och kolla in den här gamla videon med ABBA. Och i bakhuvudet började gamla minnen plötsligt röra på sig...

Det var nämligen så att min kära mor arbetade i Sportpalatset i Stockholm under 70-talet, och i det huset fanns det en gammal biograf som hette Riverside (om jag inte minns helt galet). Nåväl, den där gamla biografen köpte ABBA 1978 och byggde om till studio och när den var färdig bjöds hela huset in på förevisning.

Jag var ett stort ABBA-fan på den här tiden, och jag blev helt salig när jag fick veta att mamma ordnat så att även jag skulle få gå med på den där visningen.

Givetvis hoppades jag att ABBA skulle vara där, men sådan tur hade jag ju inte. Men bara att få gå omkring i deras studio var ju, naturligtvis, en jättestor grej för mig...

...och det är precis i den studion som videon till "Gimme, gimme, gimme!" är inspelad. Så då förstår ni varför minnena kommer smygande när man ser den. Det känns faktiskt lite speciellt att veta att man har varit där en gång...

Men i ärlighetens namn har "Gimme, gimme..." aldrig varit någon favoritlåt för mig. Nog blev den mycket bättre när Madonna satte tänderna i den. Eller?


Läs även andra bloggares åsikter om ,


intressant.se

Inga kommentarer: