söndag 5 oktober 2008

The End!

Ok! Nu är det bara så att resan med "Grease" snart är över. Nästa helg är den sista; sedan är det slut.

Det känns konstigt, som det alltid gör när ett musikalarbete lider mot sitt slut. Jättetråkigt att man inte skall få spela mera, sorgligt att skiljas från alla härliga människor, och samtidigt rätt skönt också. För hur det än är så tar det en hel del på krafterna också. Lördagarna när man har kört två föreställningar på raken har varit riktigt tuffa, och idag kände jag mig nästan bakis när jag klev ur sängen. Nacken och axelpartiet värkte, vilket antagligen beror på att man omedvetet sitter och spänner sig när man spelar piano.

Men vilken föreställning vi gav igår kväll. Det var helt underbart. Själv spelade jag som aldrig förr, vilket berodde på att jag hade spelat så mycket fel i de två andra föreställningarna som vi gett den här helgen. Gjorde några riktiga tabbar och var arg på mig själv, så jag var taggad till tusen inför kvällsföreställningen. Bra att vara förbannad ibland. *garvar*

Men så hade vi en underbar publik också. Det kändes redan efter öppningsnumret att de var med på noterna och gillade det de såg på scenen. Det var helt klart den bästa publiken vi haft sedan föreställningen då Fame-ensemblen var och tittade på oss.

Publiken på gårdagens första föreställning överraskade mig på ett annat sätt. De verkade måttligt roade, men när föreställningen var slut ställde sig alla upp. Det hade jag absolut inte väntat mig.

Idag blir det bara en föreställning och nu skall jag ladda inför den så den blir lika bra som igår kväll. Men innan skall jag till Missionskyrkan och uppträda med Karin i gudstjänsten. Det blir en bra uppvärmning...*skrattar*

Glöm nu inte att köpa biljetter till "Grease" nästa helg så ni hinner se den medan ni fortfarande har chansen.

intressant.se

4 kommentarer:

kockajäveln sa...

Sv: Får faktiskt vara ärlig att jag glömmer bort mej ibland imitt skrivande. Har ju 4 bloggar plus någon till och en familjeblogg som ligger i träda typ.
Men en uppdateras varjedag så det é rätt skönt. Man slipper stressa. Men Jag älskar o ha många saker igång samtidigt:) Hur har helgen varit?Har ni med lika tradigt höst väder denna söndag som här nere?Börja regna vid 03 och sen har det typ inte slutat:(

Unknown sa...

Ja, det regnade här också i morse. Men när vi kom ut efter föreställningen idag vid 16.30 så sken faktiskt solen.
Nu blir det en kväll i slapphetens tecken. Känner mig helt slut nu. *garvar*

Daniel sa...

Oj om jag bodde lite närmare så skulle jag komma - ett löfte!
Niger så fint för gratulationerna förresten! Kramen

Unknown sa...

daniel: Det är inte kört ändå. Om du lyckas ta dig hit någon gång (eller jag till dig) så kan du få se DVD-upptagningen från föreställningen. :)