måndag 2 februari 2009

Akterseglad

Ikväll var det meningen att både jag och Sambon skulle gå på kvällens Odd Fellow-möte. Jag skulle dessutom spelat på mötet i vanlig ordning.

Men så råkade vi kasta ett öga på termometern i sovrummet och....hoppsan! Den visade visst -14 grader!!!

Aj då! När man, som vi, eldar med bricketter är det inte läge att åka på Odd Fellow-möte - om man nu inte tycker att det är väldigt kul att vara uppe och elda hela natten när man kommer hem sent.

Så det slutade med att jag valde att stanna hemma. Inte bara för att det var enklast så (jag har ju inget körkort) utan för att jag tyckte att nu var det Sambons tur att åka iväg för en gångs skull. Jag var ju på två Odd Fellow-möten förra veckan så jag kunde vackert stanna hemma nu. Även om jag var ombedd att spela.

Och nu känns det riktigt mysigt; lugnt och skönt. Kattorna tassar omkring här och jag tror att jag skall smyga ut i köket och fixa lite middag åt mig. Jag börjar bli lite småhungrig...


intressant.se

Inga kommentarer: